Waarom relatiegeschenken? De belangrijkste voordelen

Wie nog twijfelt om relatiegeschenken te bestellen, kan de knoop nu doorhakken. We vertellen je waarom relatiegeschenken zo’n goede optie zijn. Je kunt relatiegeschenken inzetten voor allerlei doeleinden. Om iemand te bedanken, aan je te binden of als gift voor een jubileum of afscheid. Altijd maak je daarbij dan subtiel reclame voor je bedrijf. En daar houden mensen van. Schreeuwende banners, billboards of advertenties in (vak)bladen zijn leuk en aardig, maar met relatiegeschenken bereik je je doelgroep écht. En zo is er nog veel meer te noemen waarom je je klant, leverancier, medewerker of andere relatie het beste kunt verrassen met een presentje, mét je logo uiteraard.

Goedkoper en minstens zo effectief

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: relatiegeschenken zijn goedkoop! Ja, natuurlijk is het een zekere investering, maar vergeleken met andere vormen van reclame en promotie kosten relatiegeschenken je vrij weinig. Maar hoe zit het dan met de effectiviteit? Dat zit wel goed! De impact van traditionele reclame is aanzienlijk kleiner dan die van bedrukte geschenken. Plus, je bent er zelf bij hoe duur je het maakt. Of je kiest voor luxe powerbanks of eenvoudig balpennen bedrukken, maakt natuurlijk wel het een en ander uit voor de prijs. De keuze is reuze en prijs zegt lang niet alles over de effectiviteit.

Maak het sterker!Wellicht de belangrijkste reden om voor relatiegeschenken te gaan, is dat ze de relatie altijd versterken. Iets krijgen is altijd leuk. Een relatie zal zich dan ook altijd blij en vaak vereerd voelen wanneer hij een presentje ontvangt. Het kan bijvoorbeeld klanten die iets gekocht hebben, stimuleren om later nog eens bij jou een aankoop te doen. Bedenk wel goed wat het doel van het geschenk is en wat je doelgroep aanspreekt. Er is immers nog wel een degelijk verschil tussen petten bedrukken of bijvoorbeeld sleutelhangers, strandballen of misschien wel knuffels.